Kayseri'nin Talas ilçesinde, çocukların ve ailelerin özel ihtiyaçlarına yönelik önemli bir adım atıldı. Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç'ın katılımıyla gerçekleşen törenle, Talas Çocuk Görüşme Merkezi resmen hizmete girdi. Büyükşehir Belediyesi tarafından tahsis edilen ve Kayseri Cumhuriyet Başsavcılığı bünyesinde faaliyet gösterecek olan bu merkez, çocukların güvenli ve sağlıklı bir ortamda görüşmelerini yapmalarına olanak sağlayacak.

Çocukların Masumiyeti İçin Önemli Bir Adım

Kayseri Büyükşehir Belediyesi, şehirdeki kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçlarına cevap verme misyonu doğrultusunda önemli projelere destek vermeye devam ediyor. Bu kapsamda, Talas Çocuk Görüşme Merkezi'nin açılışı, çocukların hassas süreçlerdeki haklarını koruma ve onlara uygun bir ortam sunma hedefiyle gerçekleştirildi. Açılış törenine Başkan Büyükkılıç'ın yanı sıra Kayseri Cumhuriyet Başsavcısı Habib Korkmaz, İl Emniyet Müdürü Atanur Aydın, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Bilgihan Yeşilyurt, Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanı Hacı Mustafa Yazıcı, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hüseyin Beyhan, yargı mensupları ve hayırseverler katıldı.

Törende yaptığı konuşmada projenin paydaşı olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Büyükkılıç, "Böyle önemli ve anlamlı bir projede yer alıp bu güzel çalışmanın bir paydaşı olmak bizim için de çok önemli. Bu çalışmaların yapılıyor olması şehrimize, bir ihtiyacın giderilmesi adına zenginlik katacaktır" ifadelerini kullandı. Büyükkılıç, aile kurumunun ve özellikle çocukların topluma emanet olduğunun altını çizerek, masum yavruların gereksinimlerini karşılamak adına üzerlerine düşeni yapmaya devam edeceklerini vurguladı.

İkinci Merkez İhtiyacı Karşılandı: Teşekkürler Büyükşehir'e

Kayseri Cumhuriyet Başsavcısı Habib Korkmaz, açılışta yaptığı konuşmada, Kayseri'deki ilk çocuk görüşme merkezinin 1 Ağustos 2022 tarihinde yine Büyükşehir Belediyesi'nin tahsis ettiği mekânda açıldığını hatırlattı. Korkmaz, ikinci bir çocuk görüşme merkezine duyulan ihtiyacı Başkan Memduh Büyükkılıç ile paylaştıklarını ve Büyükkılıç'ın bu talebe olumlu yanıt vererek, merkezin tahsisi ve iç yapımının gerçekleştirilmesi konusunda büyük destek sağladığını belirtti. Başsavcı Korkmaz, "Kıymetli başkanımız Memduh Bey ile paylaştık ve kendileri sağ olsunlar şu anda yanında bulunduğumuz ve açılışını yapacağımız merkezi bize tahsis ettiler. Kendi ekibiyle imarını ve iç yapımını gerçekleştirdiler, bugün itibarıyla açılışa hazır hale getirdiler" diyerek Büyükşehir Belediyesi'ne ve Başkan Büyükkılıç'a teşekkürlerini iletti.

  • İlk çocuk görüşme merkezi 1 Ağustos 2022'de açıldı.
  • İkinci merkezin ihtiyacı Büyükşehir Belediyesi desteğiyle giderildi.
  • Merkezin imar ve iç yapım çalışmaları Büyükşehir ekibince tamamlandı.

Birlik ve Beraberlik Vurgusu

Başkan Büyükkılıç, konuşmasında birlik, beraberlik ve dayanışmanın önemine değinerek, merkezin şehre hayırlı olmasını diledi. Aşure Günü'nün anlam ve önemine de değinen Büyükkılıç, bu tür sosyal sorumluluk projelerinin toplumun farklı kesimlerini bir araya getiren önemli vesileler olduğunu belirtti. Cumhuriyet Başsavcısı Korkmaz da, çocuk görüşme evinde yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi vererek, merkezin çocukların psikolojik ve sosyal gelişimine katkı sağlayacağını vurguladı. Konuşmaların ardından, Talas Çocuk Görüşme Merkezi'nin açılış kurdelesi kesilerek, merkez resmen hizmete sunuldu.

Bu yeni merkez, Kayseri'de çocukların adli süreçlerde yaşadığı zorlukları en aza indirmeyi ve onlara daha insancıl bir yaklaşım sunmayı hedefliyor. Büyükşehir Belediyesi ve Cumhuriyet Başsavcılığı iş birliğiyle hayata geçirilen bu proje, çocuk odaklı sosyal hizmetlerin gelişimine önemli bir katkı sağlayacak.