Martı TAG Davasında Taksicilerin Beklediği Karar Çıktı
İstanbul Çağlayan Adliyesi'nde bugün görülen Martı TAG davasında taksici esnafının uzun süredir sürdürdüğü hukuki mücadelede önemli bir karar çıktı. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, "Martı TAG" ve "TAG Sürücü" uygulamalarının haksız rekabet oluşturduğuna hükmederek yasaklanmasına karar verdi.
Duruşmayı takip etmek üzere Türkiye'nin farklı illerinden gelen Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (ESOB) temsilcileri, oda başkanları, yöneticiler ve çok sayıda taksici esnafı Çağlayan Adliyesi önünde bir araya geldi.
Taksici Esnafından Kararlı Mücadele
Kararın ardından yapılan açıklamada, taksici esnafının alın terinin, emeğinin ve ekmeğinin korunması adına yürütülen mücadelenin hukuk önünde karşılık bulduğu belirtildi. Açıklamada, korsan taşımacılığa karşı verilen mücadelenin kararlılıkla sürdürüleceği vurgulandı.
Mahkemeden Haksız Rekabet Tespiti
Mahkeme tarafından verilen kararda, Martı TAG ve TAG Sürücü uygulamalarının ticari faaliyetleri bakımından haksız rekabet oluşturduğu değerlendirilerek faaliyetlerinin yasaklanmasına hükmedildi.
Teşekkür Mesajı
Kararın ardından yapılan değerlendirmelerde, davanın takip edilmesinde emeği geçen oda başkanlarına, yöneticilere, hukukçulara ve taksici esnafına teşekkür edilirken, alınan kararın sektör açısından hayırlı olması temennisinde bulunuldu.









