Bursa'da, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü tarafından kızıl geyiklerin av turizmi kapsamında ava açılmasına yönelik ihale sürecinin başlatılması, doğa severleri ve özellikle genç çevrecileri harekete geçirdi.
Z Doğa Derneği, bu kararın kabul edilemez olduğunu belirterek, Bursa'nın doğal ve kültürel mirasının önemli bir parçası olan kızıl geyik av ihalesi uygulamasının durdurulması çağrısında bulundu.
Kızıl Geyikler: Bursa'nın Sessiz Tanıkları ve Doğal Mirası Z Doğa Derneği tarafından yapılan yazılı açıklamada, kızıl geyiklerin sadece bir yaban hayvanı olmanın ötesinde, Bursa'nın tarihine ve doğasına damga vuran canlılar olduğu vurgulandı.
Derneğin logosunda da kızıl geyiğin yer almasının, yaban hayatına ve doğaya verdikleri önemin bir göstergesi olduğu belirtildi.
Açıklamada, "Kızıl geyik, yüzyıllardır bu toprakların sessiz tanığıdır" ifadelerine yer verilerek, bu türün orman ekosistemindeki hayati rolüne dikkat çekildi.