Denizli Büyükşehir Belediyesi, kentte toplumsal eşitliği kalıcı ve sürdürülebilir politikalarla güçlendirmek amacıyla önemli bir adım attı.
Haziran Ayı Meclisi'nin ikinci oturumunda oy birliğiyle kabul edilen “Yerel Eşitlik Mekanizmalarının Kuruluşu ve İşleyişine İlişkin Yönetmelik” ile Denizli'de eşitlik odaklı yepyeni bir yönetim modeli oluşturuldu.
Denizli Büyükşehir Belediyesi'nden Kapsayıcı Yönetim Modeli Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda titizlikle hazırlanan bu yönetmelik kapsamında, belediye bünyesinde Eşitlik Birimi, Eşitlik Komisyonu ve Yerel Eşitlik Kurulu gibi kritik yapılar kurulacak.
Bu mekanizmalar sayesinde, kadınlar, çocuklar, yaşlılar, engelli bireyler ve diğer tüm dezavantajlı grupların yerel hizmetlere erişimi güçlendirilecek ve bu çalışmalar kurumsal bir güvence altına alınacak.
Meclis toplantısına, Kadın Dostu Kentler Programı'nın önemli paydaşları olan 29 Ekim Kadınları Derneği, Türk Kadınlar Konseyi, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği (SHUDER) ve Buldan Vakfı temsilcileri ile Eşitlik Birimi yetkilileri de katılım sağlayarak, bu önemli kararın destekçisi oldular.