Gündem

Kocaeli'den 'Ormanı Koru, Geleceği Kurtar' Çağrısı: Yangınlara Karşı Farkındalık Etkinliği

Türkiye'nin her yaz karşılaştığı orman yangınları sorununa karşı toplumsal duyarlılığı artırmak hedefiyle Kocaeli Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde önemli bir adım atıldı.

Kocaeli Gönüllüleri'nin geniş katılımıyla İzmit Kent Ormanı'nda düzenlenen çevre temizliği etkinliği, özellikle yangın riskini yükselten atıkların doğadan arındırılmasına odaklandı.

Etkinlik boyunca, cam şişeler, plastik atıklar ve diğer çöpler titizlikle toplanırken, katılımcılara ve vatandaşlara orman yangınlarının önlenmesinde bireysel sorumluluğun kritik rolü vurgulandı.

Orman Yangınlarının Büyük Çoğunluğu İnsan Kaynaklı Etkinlikte söz alan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler Dairesi Başkanı Sabahattin Yamak, orman yangınlarının yaklaşık yüzde 95'inin insan hatasından kaynaklandığına dikkat çekerek, bu konuda toplumsal farkındalığın artırılması gerektiğini belirtti.

Kocaeli Gönüllüsü hareketinin, kent için sorumluluk üstlenen duyarlı vatandaşlardan oluştuğunu ifade eden Yamak, her yaz başında ve yaz boyunca orman yangınları konusunda sahada olduklarını dile getirdi.

EditorHaber

Haberin tamamını okuyun

Habere Git