Ordu'nun Kumru ilçesi, gelecekteki içme suyu sorunlarına karşı önemli bir adım atıyor. Kumru Barajı'ndan ilçe merkezi ve tam 33 mahalleye temiz ve sağlıklı içme suyu ulaştıracak şebeke hattı döşeme çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.
Ordu Büyükşehir Belediyesi ve Devlet Su İşleri (DSİ) ortaklığında yürütülen bu dev proje, bölge halkının uzun yıllar boyunca kesintisiz suya erişimini sağlamayı hedefliyor.
Kumru Barajı ile 2070 Yılına Kadar Su Güvencesi Ordu genelinde kuraklık riskine karşı stratejik yatırımlar arasında yer alan Kumru Barajı, ilçenin içme suyu ihtiyacını tam 2070 yılına kadar karşılayabilecek kapasitede tasarlandı.
Bu sayede, özellikle yaz aylarında artan nüfus ve iklim değişikliğinin getirdiği olumsuzluklarla ortaya çıkan su sıkıntılarının önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Barajın tamamlanmasıyla birlikte, Kumru'nun su geleceği uzun vadeli olarak güvence altına alınmış olacak. Proje kapsamında, ilçe merkezinin yanı sıra toplam 33 kırsal ve merkez mahallenin su ihtiyacı karşılanacak.