Türkiye Gıda ve Şeker Sanayi İşçileri Sendikası (Şeker-İş) Genel Başkanı İsa Gök, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) hazırladığı ve etanol harmanlama oranının yüzde 1’e düşürülmesini öngören taslak çalışmaya tepki gösterdi.
Gök, “Etanol harmanlama oranı en az yüzde 3’e çıkarılmalıdır” diyerek kararın hem sektör hem de ülke ekonomisi için telafisi güç zararlara yol açacağını vurguladı.
“Şeker pancarı Türkiye için stratejik bir şans” Türkiye’nin bulunduğu iklim kuşağı sayesinde birçok biyoyakıt ürününü yetiştirebilme avantajına sahip olduğunu belirten Gök, özellikle şeker pancarının hem tarımsal üretim hem de enerji politikalarında stratejik öneme sahip olduğuna dikkat çekti.
Gök, “Şeker pancarı sadece yenilenebilir enerji kaynağı değil, aynı zamanda milyonlarca kişiye istihdam sağlayan ve ülke ekonomisine yüksek katma değer katan bir üründür” dedi.
“Avrupa artırıyor, biz düşürüyoruz” Gök, etanol harmanlama oranının Covid-19 öncesinde yüzde 3 olduğunu, sonrasında yüzde 2’ye indirildiğini, şimdi ise yüzde 1’e çekilmek istendiğini hatırlattı.