Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İstanbul'un tarihî ve kültürel mirasının en önemli yapılarından biri olan Sirkeci Garı'nın, özgün mimarisi korunarak yeniden şehrin kültür ve sanat hayatına entegre edileceğini duyurdu.
Bakan Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Avrupa'ya açılan bu ikonik kapının, ulaşım işlevini sürdürürken aynı zamanda kapsamlı bir kültür ve yaşam merkezine dönüşeceğinin müjdesini verdi.
Bu proje ile Sirkeci Garı kültür ve sanatın yeni merkezi olarak İstanbul'a kazandırılacak.
Sirkeci Garı'nda Kapsamlı Kültürel Dönüşüm Bakan Ersoy'un ifadelerine göre, Sirkeci Garı'nda gerçekleştirilecek bu büyük dönüşüm projesi, yapının sadece bir ulaşım noktası olmaktan çıkarak, gün boyu insanların vakit geçirebileceği zengin bir sosyal ve kültürel yaşam alanı haline gelmesini sağlayacak.
Proje kapsamında gar bünyesinde kütüphaneler, çeşitli sergi alanları, modern sanat galerileri, tiyatro sahneleri ve çok amaçlı etkinlik mekanları yer alacak.