Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, deniz turizminde Türkiye'nin yükselişini gösteren önemli verileri kamuoyuyla paylaştı.
Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Türkiye'de kruvaziyer yolcu sayısı son 14 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.
Özellikle 2026 yılı Mayıs ayında limanlara uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısı ve bu gemilerle gelen yolcu sayısında dikkat çekici artışlar kaydedildi. Bu gelişmeler, Türk turizmi ve ekonomisi için olumlu sinyaller veriyor.
Kruvaziyer Turizminde Yüzde 14,2'lik Büyüme Bakan Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından derlenen 2026 yılı Mayıs ayı kruvaziyer istatistiklerini değerlendirdi.
Verilere göre, Mayıs ayında Türkiye limanlarına uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısı, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 14,2 oranında artarak 169'a yükseldi.