Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, Türkiye'nin gelecekteki savunma ihtiyaçlarını karşılayacak ve teknolojik bağımsızlığını pekiştirecek kritik bir gelişmeyi kamuoyuyla paylaştı.
Özvar'ın açıklamasına göre, 11 üniversite ile Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) arasında "Savunma Sanayii Kuantum Teknolojileri Stratejik Yetkinlik Geliştirme İş Birliği Protokolü" hayata geçirildi.
Bu önemli protokol, Türkiye'nin kuantum çağında küresel rekabette öne çıkmasını sağlayacak temel adımlardan biri olarak değerlendiriliyor.
Kuantum Teknolojilerinde Stratejik Hamle: Üniversite-Sanayi İş Birliği YÖK Başkanı Özvar, sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı duyuruda, kuantum teknolojilerinin savunma sanayiinin geleceğini şekillendirecek en stratejik alanlardan biri olduğuna dikkat çekti.
İmzalanan protokolün, Türkiye'nin bu alandaki bilimsel ve teknolojik kapasitesini ileriye taşıyacak önemli bir merhale olduğunu vurgulayan Özvar, akademi ve sanayinin aynı hedefler doğrultusunda bir araya gelmesinin önemini belirtti.