Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Fas'ın Tanca şehrinde düzenlenen Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Dünya Konseyi'nde tarihi bir başarıya imza atarak, Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı görevine seçildi.
Yedi kıtadan 240 binden fazla yerel yönetimi temsil eden bu prestijli göreve gelmesi, Türkiye'nin uluslararası platformdaki gücünü ve yerel yönetimdeki yetkinliğini bir kez daha gözler önüne serdi.
UCLG Başkanlığına Büyük Farkla Seçildi Mexico City Belediye Başkanı'nın da aday olduğu seçimlerde, Başkan Altay'ın büyük bir farkla galip gelmesi dikkat çekti.
Bu sonuçla Altay, 2026-2029 dönemi boyunca UCLG'nin zirvesinde yer alacak ve dünya genelindeki yerel yönetimlerin sesi olacak.
Başkan Altay, seçim zaferinin ardından yaptığı açıklamada, bu görevin şahsına değil, Konya'ya, ülkeye ve Türkiye'nin yerel yönetim anlayışına duyulan güvenin bir göstergesi olduğunu vurguladı.