Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra'da gerçekleştirilen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı'nda dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Başkan Şahin, konferansta 'Gaziantep Modeli'ni ve kentin yeşil dönüşüm süreçlerindeki birikimlerini uluslararası platforma taşıdı. Konferansın en önemli gündem maddelerinden biri ise Gaziantep için beklenen metro projesi yeşil finansman müjdesi oldu. Şahin, EBRD ile yapacağı temaslar sonucunda bu finansmanı temin edeceğini duyurdu.
Gaziantep Modeli Dünya Sahnesinde: Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene
EBRD Yeşil Şehirler Ağı'nın onuncu yıl dönümünde Türkiye ve Gaziantep'i temsil eden Başkan Fatma Şahin, başkanlar konferansında aktif rol aldı. Oturumda yaptığı konuşmada, "Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli" başlığı altında kentin çevresel sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını ve edindiği deneyimleri detaylı bir şekilde anlattı. Şahin, aynı zamanda "Dirençli Yeşil Şehir" yaklaşımını da katılımcı belediye başkanları ve kurum temsilcileriyle paylaştı. Bu sunumlar, Gaziantep'in iklim değişikliğiyle mücadeledeki proaktif duruşunu uluslararası düzeyde bir kez daha gözler önüne serdi.
Başkan Şahin, konferansın ikinci gününde küresel ısınma ve orman yangınlarının dünya genelindeki en büyük sorunlar arasında yer aldığını vurguladı. Bu bağlamda, yeni dünya düzeninde küresel bir fikir, eylem ve söylem birliğinin önemine dikkat çekti. Şahin, "Yeni terminolojiye göre bizim bütün dünyayla fikir birliği, eylem birliği, söylem birliği oluşturmamız lazım ve günün sonunda bunu yeşil finansmanlı bulmamız gerekiyor" ifadelerini kullandı. Gaziantep'in 12 yıldır bu yolda önemli adımlar attığını ancak önlerinde uzun bir yolculuk olduğunu belirtti. Kentlerin kentsel soğutma sistemlerinden yeşil çimento kullanımına, yapay zeka ile yeşil finansmana erişimden veri koordinasyonuna kadar birçok alanda yenilikçi çözümler üretmesi gerektiğini dile getirdi.
Metro Projesi İçin Kritik Temaslar ve Yeşil Finansman
Başkan Fatma Şahin, Londra'daki temasları sırasında, temel atma hazırlıkları devam eden Gaziantep metro projesi için yeşil finansman sağlanması amacıyla kritik görüşmeler yapacağını açıkladı. Şahin, "EBRD'de yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Bildiğiniz gibi metro için Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıktı. Yeşil finansman bulmam gerekiyordu. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız" sözleriyle müjdeyi verdi. Bu açıklama, Gaziantep'in uzun süredir beklediği metro projesinin hayata geçirilmesi yolunda önemli bir eşiğin aşıldığını gösteriyor. Yeşil finansman, projenin çevresel sürdürülebilirlik ilkelerine uygun olarak geliştirileceğinin de bir göstergesi niteliğinde.
Gaziantep'in Gelecek Hedefleri: Yeşil Soğutma ve Kentsel Tasarım
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi olarak bundan sonraki süreçte yeşil soğutma eylem planı üzerinde yoğunlaşacaklarını belirten Başkan Şahin, kentsel tasarımın da bu doğrultuda yeniden şekillendirileceğini ifade etti. Şahin, orman yangınları ve küresel ısınmanın bir sonuç olduğunu, bu sonuçlara karşı erken uyarı sistemlerinin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. "Bütün dünya şu anda yeşil şehirden yeşil gezegene nasıl çıkacağız bunu çalışıyor. Tek başına senin yeşil olman da bir şey ifade etmiyor" diyerek, yerel çabaların küresel iş birliğiyle birleşmesinin önemine dikkat çekti.
Şahin, kendi şehrini korumanın, gezegenin yeşil bir gezegene dönüşmesiyle mümkün olacağını belirtti. "Mikrodan makroya, makrodan mikroya ne yapacağız, ne yapmayacağız? Her şey para değil. Günün sonunda doğru fikir, inovasyon, iyi tasarım beraberinde çok büyük yeni dönüşümlere neden oluyor" diyerek, sürdürülebilir kalkınmada yaratıcılığın ve doğru stratejilerin rolünü vurguladı. Başkan Şahin, Gaziantep Modeli'nin bir dünya modeli olma yolunda tüm güçleriyle çalışmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi. Bu çalışmalar, Gaziantep'in sadece Türkiye'de değil, dünya genelinde de örnek bir yeşil şehir olma vizyonunu destekliyor.










