Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile İstanbul Ataşehir Kaymakamlığı'na atanan İnegöl Kaymakamı Eren Arslan ile birlikte, görev sürelerini tamamlayarak başka şehirlere tayin olan Cumhuriyet Başsavcısı Veli Ecir ve Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İsmail Aydın için İnegöl Belediyesi ev sahipliğinde anlamlı bir veda programı gerçekleştirildi. Yaklaşık 400 kişilik geniş katılımlı organizasyonda, ilçe protokolü, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve iş dünyasının önemli isimleri bir araya geldi. Gecede, İnegöl'e hizmet eden isimlere teşekkür edilirken, duygu dolu anlar yaşandı.
İnegöl'e Hizmet Edenlere Vefa Buluşması
Veda programının ev sahibi İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, yaptığı konuşmada bu buluşmanın bir veda ve vefa programı olduğunu vurguladı. Başkan Taban, görev süresi boyunca üç kaymakamla çalıştığını belirterek, Kaymakam Eren Arslan'dan devlet adamlığı, adaletli tutumu, çalışkanlığı ve uzlaştırıcı bakış açısıyla çok faydalandıklarını ifade etti. Başsavcı Veli Ecir ve Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İsmail Aydın'ın da İnegöl'de adaletin temsili noktasında önemli hizmetler sunduğunu ve çok seviyeli bir şekilde görev yaptıklarını dile getirdi. Taban, tüm bu isimlere İnegöl adına şükranlarını sundu.
Başkan Taban, konuşmasına İnegöl'ün hep birlikte yönetildiğini ve büyütüldüğünü belirterek devam etti. Şehrin büyümesinde siyasi partilerden derneklere, muhtarlardan meclis üyelerine kadar herkesin emeği ve katkısı olduğunu ifade etti. Tayini çıkan bürokratlara yeni görevlerinde başarılar dileyen Taban, "Gönlümüzden geçen, inşallah görev sürelerinde çok daha güzel yerlere gelmeleri. Bu ülkeye her zaman iyi devlet adamları, iyi yöneticiler lazım. Onlar da inşallah bu yolda ilerlemeye devam edecekler" sözleriyle temennilerini dile getirdi.
Adalet Mensuplarından İnegöl'e Teşekkür
Gecede duygularını paylaşan Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İsmail Aydın, 2022 yılında Başsavcı Ecir ile birlikte İnegöl'e hizmet etmeye geldiklerini belirtti. Adli çalışmalarda ilçeye fayda sağlamak için ellerinden geleni yaptıklarını ifade eden Aydın, bu süreçte Kaymakam Eren Arslan'ın kendilerine bir arkadaş ve ağabey gibi yaklaştığını, Belediye Başkanı Alper Taban'ın ise objektif ve adil tutum sergilediğini belirterek teşekkür etti. Aydın, İnegöl halkına da kendileriyle bir arada oldukları için şükranlarını sundu.
Cumhuriyet Başsavcısı Veli Ecir ise bu kadar geniş katılımlı bir veda organizasyonu düzenlediği için Belediye Başkanı Alper Taban'a teşekkür etti. İnegöl'e heyecan ve umutlarla geldiklerini, ancak ayrılık vaktinin gelmesinin hüznünü yaşadığını dile getirdi. Ecir, meslek hayatının en uzun süresini, tam dört yıl boyunca İnegöl'de geçirdiğini vurguladı. Güzel günlerin yanı sıra mesleği gereği zor günler de yaşadıklarını ancak bu zor zamanlarda kendilerine destek verenlerle bugün bir arada olduklarını belirtti. Kaymakam Arslan ve Belediye Başkanı Taban'a minnettar olduğunu ifade eden Ecir, "Hem meslek hayatımda hem şahsi hayatımda çok özel bir yeri var İnegöl'ün. Vatana, millete hizmet etmek, İnegöl'e hizmet etmek bizim için çok büyük gururdu. İnegöl'ü özleyeceğiz" diyerek duygusal veda konuşmasını tamamladı.
Kaymakam Eren Arslan'dan Duygusal Veda: "Artık Fahri Bir İnegöllüyüm"
Kürsüye son olarak çıkan Kaymakam Eren Arslan, duygu dolu bir konuşmayla İnegöl'e veda etti. Kendisini bir devlet görevlisi olmanın ötesinde, kalbinin yarısını İnegöl'de bırakarak gitmeye hazırlanan bir dost ve kardeş olarak gördüğünü ifade etti. Mesleğinin en zor tarafının ayrılık anları olduğunu belirten Arslan, görev yapılan yerin sadece bir görev yeri değil, bir yuva haline geldiğini dile getirdi. İnegöl'ün kendisi ve ailesi için haritada sadece bir ilçe değil, ömürlerinin en müstesna yıllarını geçirdikleri bir yuva olduğunu vurguladı.
Arslan, İnegöl'e ilk geldiğinde sadece mobilyanın, köftenin ve sanayinin merkezi olduğunu düşündüğünü ancak zamanla Anadolu'nun, Kafkasların, Balkanların muhteşem harmanıyla adeta bir dünya barışı ve kardeşlik merkezine geldiğini anladığını söyledi. İnegöl'ün çalışkan, üretken, dik duruşlu ve misafirperver insanını tanıdıkça, bu şehre hizmet etmenin bir görev değil bir lütuf olduğunu anladığını ifade etti.
5 Buçuk Yılda Şehre Kazandırılan Eserler ve Hizmetler
Görev yaptığı 5 buçuk yıllık süre zarfında tüm mesai arkadaşları ve paydaşlarla birlikte şehre onlarca eser kazandırdıklarını belirten Kaymakam Arslan, kamu hizmetlerinin vatandaşlara etkin ve verimli bir şekilde sunulması amacıyla gece gündüz gayretle çalıştıklarını dile getirdi. Başta eğitim, sağlık, turizm, altyapı, çevre ve güvenlik olmak üzere her alanda İnegöl'ün daha iyi bir noktaya gelmesi için önemli çalışmalar yürüttüklerini ve önemli mesafeler katettiklerini ifade etti.
- Kapısını ve gönlünü şehrin her ferdine açık tutmaya gayret etti.
- Ayak basmadığı mahalle, derdiyle dertlenmediği kimse olmadığını belirtti.
- Hiçbir meseleyi ötelemeden çözüm üretmeye çalıştığını söyledi.
- Şehit ailelerinin yanında, gazilerin duasında yer almaya özen gösterdi.
- Mezit'in yeşiline ve Oylat'ın şifasına hayran kaldığını ifade etti.
- Sanayideki emekçinin alın terine ortak oldu, köy kahvesinde büyüklerle çay sohbetlerine katıldı.
- Devletin şefkatli, kucaklayan, adil ve samimi yüzünü hissettirmek için çalıştığını vurguladı.
Eğer bir nebze olsun bunu başarabilmişse, bir yetimin yüzünü güldürebilmişse, bir derde derman olabilmişse ne mutlu kendisine olduğunu dile getiren Arslan, kendilerinin devletin memurları olduğunu ve bugün İnegöl'de, yarın başka bir vatan toprağında göreve amade olduklarını söyledi. Ancak İnegöl'ün kendisi ve ailesindeki yerinin her zaman bambaşka olacağını belirtti. Buradan ayrılırken cebinde makamlar ve rütbeler değil, İnegöl halkının sıcacık dualarını, samimi selamlarını ve güzel dostluklarını götürdüğünü ifade eden Kaymakam Arslan, "İnegöl'ün suyunu içen, ekmeğini yiyen biri olarak artık ben de fahri bir İnegöllüyüm. Gittiğim her yerde de bu şehrin bir elçisi olacağım. Bedenen ayrılıyoruz belki ama gönül bağımız hep baki kalacak. Gittiğim her yerde kapım da gönlüm de siz kıymetli İnegöllü hemşerilerime sonuna kadar açık olacak" sözleriyle konuşmasını sonlandırdı.
Konuşmaların ardından Kaymakam Eren Arslan, Cumhuriyet Başsavcısı Veli Ecir ve Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İsmail Aydın'a hizmetleri anısına hediye takdimleri gerçekleştirildi. Gece, duygu dolu anların ardından sona erdi.










