2026 Avrupa Bisiklet Başkenti seçilen Konya, bisiklet sporuna yönelik uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda, Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından ilk kez düzenlenen Granfondo Bisiklet Yol Yarışı, şehre büyük bir heyecan getirdi. Yarış, Türkiye'nin farklı şehirlerinden ve yurt dışından gelen 565 amatör ve profesyonel bisikletçiyi aynı parkurda bir araya getirdi.

Konya, Avrupa Bisiklet Başkenti Unvanını Taçlandırdı

Meram Bağları'ndan start alan yarışın açılışını Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Türkiye Bisiklet Federasyonu Yol Bisikletinden Sorumlu As Başkanı Metin Cengiz, Türkiye Bisiklet Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Güler ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Eski Başkanı Erol Küçükbakırcı gerçekleştirdi. Başkan Vekili Koru, yaptığı açıklamada, Konya'nın 2026 Avrupa Bisiklet Başkenti ilan edilmesinin ardından bu tür organizasyonlara hız kesmeden devam ettiklerini belirtti.

Koru, “Granfondo’yu Konya'da ilk kez düzenliyoruz. 4 farklı ülkeden ve 42 farklı şehirden toplam 565 sporcumuz bugün şehrimizin çeşitli bölgelerinde pedal çevirdi. Büyük bir coşkuya şahit olduk. Organizasyonda emeği geçen herkese ve şehrimizin, ülkemizin farklı yerlerinden gelen tüm sporcularımıza teşekkür ediyorum. Hep birlikte harika bir etkinliğe imza attık” ifadelerini kullandı.

Türkiye Bisiklet Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Güler de, Granfondo'nun Konya'da ilk kez düzenlenmesine rağmen şehrin bisiklet sporuna olan yatkınlığına dikkat çekti. Güler, “Şehrimiz, Avrupa Bisiklet Başkenti olması sebebiyle bizler için de çok keyifli bir deneyim oldu. Büyükşehir Belediyesi'nden emniyet güçlerine kadar herkesin katkısının çok yüksek olduğunu gördük. Bu standartla çıta sürekli yukarı çekiliyor, bence çok başarılıydı. Bu sene herkes ilk olmasına rağmen, sanki uzun yıllardır düzenlenen bir organizasyon gibi algılandı ve önümüzdeki sene için şimdiden planlar yapılmaya başlandı” değerlendirmesinde bulundu.

Kısa ve Uzun Parkurlarda Kıyasıya Mücadele

Yarış, sporcuların Konya merkezde oluşturulan iki farklı parkurda mücadele etmesine sahne oldu. Kısa parkur 62,6 kilometre, uzun parkur ise 94,9 kilometre olarak belirlendi. Sporcular, şehrin tarihi ve doğal güzellikleri eşliğinde pedal çevirerek hem yarıştılar hem de unutulmaz anlar yaşadılar. Şehir dışından gelen bisikletçiler, Konya’nın geniş ve kaliteli yollarına vurgu yaparak, şehrin Avrupa Bisiklet Başkenti unvanını hak ettiğini dile getirdiler. Yarışmacılar, bu tür organizasyonların devam etmesini temenni ederek, emeği geçenlere teşekkürlerini iletti.

Dereceye Giren Sporcular Ödüllerine Kavuştu

Finiş noktası yine Meram Bağları olan yarışma sonunda, dereceye giren sporcular için ödül töreni düzenlendi. Başarılı bisikletçilere ödülleri protokol üyeleri tarafından takdim edildi. İşte farklı kategorilerde dereceye giren isimler:

Kısa Parkur Kadınlar:

  • Birinci: Zale Karakaş (01:43:38)
  • İkinci: Burcu Kaya (01:44:54)
  • Üçüncü: Buket Demirci (01:46:32)

Kısa Parkur Erkekler:

  • Birinci: Şevket Özer (01:33:38)
  • İkinci: Murat Uslu (01:33:42)
  • Üçüncü: Muhammed Masum Kaya (01:33:42)

Uzun Parkur Erkekler:

  • Birinci: Gökhan Uzuntaş (02:34:07)
  • İkinci: Ataman Şekerci (02:34:07)
  • Üçüncü: Demir İnedi (02:34:53)

Uzun Parkur Kadınlar:

  • Birinci: Aylin Yüce (02:56:49)
  • İkinci: Şeniz Pamuk (03:01:05)
  • Üçüncü: Züleyha Dikbaş (03:12:31)

Genç Erkekler Kategorisi (14-17 Yaş):

  • Birinci: Ahmet Fatih Gül (01:33:50)
  • İkinci: Efe Eken (01:34:47)
  • Üçüncü: Eymen Dinler (01:35:03)

Paralimpik Kategorisi:

  • Birinci: Selim Gözber (01:52:32)
  • İkinci: Ali Kırbaş (01:59:24)
  • Üçüncü: Selman Öksüz (02:10:02)

Konya, bu başarılı organizasyonla bisiklet sporundaki yerini pekiştirirken, gelecek yıllarda daha büyük uluslararası etkinliklere ev sahipliği yapma potansiyelini de ortaya koydu. Şehir, bisiklet dostu altyapısı ve doğal güzellikleriyle sporculara eşsiz bir deneyim sunmaya devam edecek.