2026 Avrupa Bisiklet Başkenti seçilen Konya, bisiklet sporuna yönelik uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yapmaya devam ediyor.
Bu kapsamda, Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından ilk kez düzenlenen Granfondo Bisiklet Yol Yarışı , şehre büyük bir heyecan getirdi.
Yarış, Türkiye'nin farklı şehirlerinden ve yurt dışından gelen 565 amatör ve profesyonel bisikletçiyi aynı parkurda bir araya getirdi.
Konya, Avrupa Bisiklet Başkenti Unvanını Taçlandırdı Meram Bağları'ndan start alan yarışın açılışını Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Türkiye Bisiklet Federasyonu Yol Bisikletinden Sorumlu As Başkanı Metin Cengiz, Türkiye Bisiklet Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Güler ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Eski Başkanı Erol Küçükbakırcı gerçekleştirdi.
Başkan Vekili Koru, yaptığı açıklamada, Konya'nın 2026 Avrupa Bisiklet Başkenti ilan edilmesinin ardından bu tür organizasyonlara hız kesmeden devam ettiklerini belirtti. Koru, “Granfondo’yu Konya'da ilk kez düzenliyoruz.