Manisa'da havaların ısınmasıyla birlikte artış gösteren sivrisinek ve diğer vektörlerle mücadele kapsamında Manisa Büyükşehir Belediyesi, il genelinde eş zamanlı ve yoğun bir ilaçlama seferberliği başlattı. Vatandaşların yaz aylarını daha sağlıklı, huzurlu ve konforlu geçirmesi hedeflenen bu çalışmalar, 17 ilçenin tamamında kesintisiz olarak sürdürülüyor.

Manisa'da Kapsamlı Sivrisinek Mücadelesi Devam Ediyor

Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı Vektörlerle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, özellikle Şehzadeler ve Yunusemre ilçe merkezlerinde yoğunlaşan çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Sulak alanlar, rögarlar, çöp konteynerleri ve kışlaklar gibi haşere üreme noktaları, düzenli denetim ve ilaçlama faaliyetleriyle kontrol altında tutuluyor. Bu kapsamda, 30 araçtan oluşan özel bir filo ile ilçe genelinde eş zamanlı gece ilaçlamaları gerçekleştiriliyor. Bu sayede, sivrisinek popülasyonunun artışının önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Başkan Dutlulu'dan Vatandaşlara Çağrı: 'Su Birikintileri Oluşturmayın'

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, yürütülen mücadele çalışmalarının titizlikle ve bilimsel yöntemlerle devam ettiğini vurguladı. Başkan Dutlulu, yaptığı açıklamada, "Yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte haşere ve vektörle mücadele çalışmalarımızı 17 ilçemizde planlı ve bilimsel yöntemlerle sürdürüyoruz. Amacımız, vatandaşlarımızın sağlığını korumak ve yaşam kalitesini yükseltmektir. Ekiplerimiz sahada gece gündüz görev başında. Hem ilaçlama faaliyetlerimizi hem de kaynak kontrolünü titizlikle yürütüyoruz" ifadelerini kullandı. Ayrıca Başkan Dutlulu, vatandaşlardan da özellikle ev ve bahçe çevrelerinde su birikintisi oluşturmamaları konusunda hassasiyet beklediklerini belirterek, bu tür birikintilerin sivrisinek larvaları için üreme alanı oluşturduğuna dikkat çekti.

17 İlçede 141 Personel ve 54 Araçla Hizmet

Veteriner İşleri Daire Başkanı Mehmet Bayram ise Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu'nun talimatları doğrultusunda 17 ilçede ilaçlama çalışmalarını yürüttüklerini belirtti. Bayram, "Manisa'nın 17 ilçesinde 141 saha personelimiz ve 54 aracımız ile hizmet vermekteyiz. Ekiplerimiz, haşere ve vektörlerle mücadelede en güncel ve etkili yöntemleri kullanarak, Manisalıların huzurlu bir yaz geçirmesi için özveriyle çalışmaktadır" dedi. Bu kapsamlı mücadele stratejisi, sadece ilaçlama ile sınırlı kalmayıp, aynı zamanda haşerelerin üreme kaynaklarının yok edilmesini de içeriyor. Bu entegre yaklaşım sayesinde, sorunun kökten çözülmesi hedefleniyor.

Belediye ekipleri, özellikle havaların ısınmasıyla artan şikayetleri de dikkate alarak, riskli bölgelerde denetimlerini sıklaştırıyor. Yapılan bu eş zamanlı ve koordineli çalışmalarla Manisa genelinde sivrisinek kaynaklı rahatsızlıkların minimum seviyeye indirilmesi ve halk sağlığının korunması amaçlanıyor.