• BIST 100

    10075,20%1,14
  • DOLAR

    35,34% -0,08
  • EURO

    36,41% -0,21
  • GRAM ALTIN

    2997,67% -0,09
  • Ç. ALTIN

    4860,27% 0,00

MMB'den 'Kanal İstanbul' açıklaması

MMB'den 'Kanal İstanbul' açıklaması

Yaşam 4.01.2025 16:39:20 87 0
MMB

Marmara Belediyeler Birliği (MBB) Başkanı ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Kanal İstanbul Projesi’nin deprem riski açısından dünyanın en hassas coğrafyalarından biri olan Marmara Bölgesi’ni daha kırılgan hale getireceğini belirterek, “Kanal İstanbul’un maliyetinin 65 milyar dolara ulaşabileceği ifade ediliyor. 1 milyon riskli yapının derhal iyileştirilmesi çok daha önemli bu süreçte. Kanal İstanbul, Marmara Denizi ve Marmara’yı yaşanmaz hale getirecektir. İnanıyorum ki beton kanal olmayacaktır. Olmamalıdır” dedi.

BURSA (İGFA) - İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından düzenlenen ‘Kanal İstanbul Süreci Bilgilendirme Toplantısı’na katılan MBB Başkanı ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, ‘Kanal İstanbul’un Marmara’ya etkisi’ konulu bir sunum yaptı. Kanal İstanbul projesinin olası tehditlerine dikkat çekmek ve yürütülen hukuki süreçlerle detayları paylaşmak amacıyla düzenlenen toplantı, İstanbul Planlama Ajansı (İPA) Merkezi’nde yapıldı. Program, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Akgün’ün ‘İBB olarak ne yaptık ve hukuki süreç’ ve İPA Başkanı Dr. Buğra Gökçe’nin ‘Kanal İstanbul’un İstanbul’a etkisi’ konulu sunumlarıyla başladı.

“1 milyon riskli yapının iyileştirilmesi daha önemli”

‘Beton Kanal’ diye tabir ettikleri ‘Kanal İstanbul Projesi’nin yalnızca İstanbul’u değil, Marmara’nın tamamını ilgilendirdiğini söyleyen MBB Başkanı ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, bu projenin asla yapılmaması gerektiğini dile getirdi. Proje maliyetinin bugünkü şartlarda 65 milyar dolara ulaşabileceğini ifade eden Başkan Bozbey, “1 milyon riskli yapının derhal iyileştirilmesi çok daha önemli bu süreçte. Marmara Denizi, Türkiye’nin en önemli su kaynaklarından birisidir. Son yıllarda artan kirlilik, müsilaj oluşumu ve habitat tahribatı gibi karşı karşıyayız. Ortadoğu Teknik Üniversitesi tarafından Çınarcık Baseni’nde yapılan analizler açıkça gösteriyor ki Marmara Denizi’nin tabanında oksijen seviyesi hipoksik, yani yetersiz düzeyde” dedi.

“Marmara’ya yapılacak en büyük ihanettir”

Marmara Denizi’nin mevcut sorunları arasında iklim değişikliğinin, oksijen yetersizliğinin, müsilajın ve biyoçeşitlilik kaybının en başta geldiğini anlatan Başkan Bozbey, “Bakanlık beton kanalla uğraşacağına belediyelere sıfır faizli kredi olanakları sunarak ileri biyolojik arıtma tesislerinin yapılmasına ön ayak olmalıdır. Bunu Marmara Bölgesi adına acilen talep ediyoruz. Kanal İstanbul ile nüfusun 2 milyon artacağı, bu da evsel atıkların çoğalacağı anlamına geliyor. Bu Marmara Denizi’ni öldürmeye yönelik, canlıların yok olmasına yönelik bir proje olarak da değerlendirebiliriz. Marmara Denizi aslında kronik astım hastasıdır. Böyle giderse Marmara Denizi 25-30 yılı içerisinde canlının yaşamadığı ölü denize dönüşmesini seyrederiz. Bunun için acil önlemlerin alınması gerekiyor. Kanal İstanbul ile Marmara Denizi maalesef ki ölecek. Bursa’da yaklaşık 250 metrenin altına su seviyesi inmiş durumdadır. Bu sorunlar varken hala Marmara’ya 2-3 milyon nüfusun yüklenmesi Marmara’ya yapılacak en büyük ihanettir” dedi.

“Marmara’yı bir bütün olarak ele almalıyız”

Bilim insanlarının, bu projeyle Karadeniz’den Marmara’ya günde 4 bin 700 ton organik kirletici taşınacağını öngördüğüne dikkat çeken Başkan Bozbey, Marmara Denizi’nin zaten sınırlı olan oksijen kaynaklarının daha da tükeneceğini, müsilaj gibi problemlerin kalıcı hale geleceğini, deniz yaşamının yok olacağını ve kıyı turizminin büyük zarar göreceğini dile getirdi. Marmara Bölgesi’nin deprem riski açısından dünyanın en hassas coğrafyalarından biri olduğunu söyleyen Başkan Bozbey, “Bu nedenle, Marmara’yı bir bütün olarak ele almalıyız. Kentsel dönüşüm ve çevre altyapı projelerine öncelik vermeliyiz. Kanal İstanbul gibi bir proje, bu bölgenin dayanıklılığını artırmak yerine daha kırılgan hale getirecek. İstanbul, Bursa veya Marmara Denizi merkezli olacak büyük bir deprem, Marmara’nın tamamını ve Marmara dışında kalan bölgeleri de etkileyecektir” dedi.

“Beton kanal olmayacaktır”

Kanal İstanbul’un ekonomik boyutuna da değerlendiren Başkan Bozbey, Kanal İstanbul’un maliyetinin 2021’de 15 milyar dolar olarak açıklandığını hatırlatarak, bugün ise bu rakamın 65 milyar dolara ulaşabileceğinin ifade edildiğini belirtti. Bu devasa kaynakla birçok şey yapılabileceğini anlatan Başkan Bozbey, “Mevcut atıksu arıtma tesisleri modernize edilebilir, iklim duyarlı tarım ve hayvancılık projeleri desteklenebilir ve Marmara Bölgesi halkının yaşam kalitesini artıracak sayısız proje hayata geçirilebilir. Bölgemizi depreme karşı dayanıklı hale getirmek için bütüncül bir plan hazırlanabilir. Doğanın sesine kulak vermek, onun bize verdiği mesajları anlamak zorundayız. Kanal İstanbul, Marmara Denizi ve Marmara’yı yaşanmaz hale getirecektir.  İnanıyorum ki beton kanal olmayacaktır. Olmamalıdır” dedi.

Toplantı, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun konuşmasıyla devam etti.


Haber Kaynak : igfa

2025 'Aile Yılı' ilan edildi

Uzmanlar öfke için 'itfaiyeci modelini' öneriyor!

Bursa Büyükşehir’den muhtarlara yeni yıl hediyesi

Yapay zeka ile Deepfake tehdidi büyüyor

Sakarya’dan motosiklette bir Türkiye şampiyonu daha

Adak” Derdimiz Mardin’e Hizmet Etmektir”

Gazeteci Özke, Çukurova Üniversitesi’nin konuğu oluyor

Bursalı çocukların Uludağ'da kayak heyecanı

TOFAŞ Basketbol Gençler Ligi’ne galibiyetle başladı

Adıyaman’da uyuşturucu operasyonu: 16 gözaltı

TL'nin değeri en yüksek seviyeyi gördü

Muğla'nın araç filosunu gençleşiyor... 35 yeni otobüs daha hizmette

Bursa Gemlik Belediyesi'nden asfalt ve kaldırım atağı

Bursa Keles Kozağacı'nda kömür ocağına CHP tepkisi

Ürdün Dışişleri Bakanı Ankara'da

Ali Erbaş'ın sözleri çarpıtıldı... Açıklama İletişim'den geldi

İzmir'de liseli kardeşlerin projesi tarımsal verimi artıracak

Muğla İtfaiyesi'nden baca temizlik eğitimi

Bursa’da sağlık çalışanları iş bıraktı

Bursa Yıldırım'da CHP yönetiminde istifalar sürüyor

Torku Şekerspor 2024 için gurur yılı oldu

İzmir'de atıklar evlerde ayrıştırılacak

Mersin Limanı genişliyor... Mersin'in kapasitesi 1 milyon TEU artacak

Kağıtspor’dan şampiyonluklarla dolu bir yıl

Kadınlar en çok masa başında boyun ağrısından şikayetçi

KOSGEB’ten KOBİ’ler için 2 yeni destek programı​​​​​​​

2024 yılında 280 kilometrelik dere yatağı temizlendi

Bursa İnegöl'de kentsel dönüşümde ilk kazma vuruldu

Bursa Büyükşehir’den muhtarlara yeni yıl hediyesi

İstanbul Beylikdüzü’nde aile içi mutluluğun şifreleri konuşuldu

Yükleniyor

Sakarya’dan motosiklette bir Türkiye şampiyonu daha

TOFAŞ Basketbol Gençler Ligi’ne galibiyetle başladı

Torku Şekerspor 2024 için gurur yılı oldu

Kağıtspor’dan şampiyonluklarla dolu bir yıl

Bursa İnegöl'den maça davet

Ankara Keçiören Belediyesi, Sarıyer'i 3-0 mağlup etti

2025 Avrupa Para Gençlik Oyunları'na ev sahibi mekan belli oldu

547 madalya ile Sakarya imzasını attılar!

Bursa Osmangazi'de genç sporculara Başkan ziyareti

Antalya Muratpaşa’nın çifte gururu

Bursa Büyükşehir’den muhtarlara yeni yıl hediyesi

Adak” Derdimiz Mardin’e Hizmet Etmektir”

Gazeteci Özke, Çukurova Üniversitesi’nin konuğu oluyor

Bursalı çocukların Uludağ'da kayak heyecanı

Bursa Gemlik Belediyesi'nden asfalt ve kaldırım atağı

Muğla İtfaiyesi'nden baca temizlik eğitimi

2024 yılında 280 kilometrelik dere yatağı temizlendi

Bursa İnegöl'de kentsel dönüşümde ilk kazma vuruldu

Bursa Büyükşehir’den muhtarlara yeni yıl hediyesi

Yeni filo ve ücretsiz tarifeyle ‘Sakarya’ zamanı

MHP Kocaeli İl Başkanı Tuncay Batı'dan Cumhuriyetimizin 101. Yılına Özel Mesaj

Kocaeli Giresun Dernekler Federasyonu’ndan Öğrencilere Destek

İzmit Körfezi'nden 66 bin kamyon çamur çıktı

Çayırova Belediyesi, kaçak yapıya müsaade etmedi

GÖLCÜKLÜ ÇOCUKLAR EĞLENCE DOLU BU ŞENLİK SİZİN İÇİN

Çayırova’da vezneler hafta sonu açık

GEBZE DE VEZNELER HAFTA SONU AÇIK MI?

Darıca Belediyesi'nden Örnek Proje: Gönül Kahvesi Down Sendromlu ortalamaya İş İmkânı Sunuyor

Çayırova sanayicinin yanında

Mustafakemalpaşa'da şehitlik yenileniyor

TL'nin değeri en yüksek seviyeyi gördü

Mersin Limanı genişliyor... Mersin'in kapasitesi 1 milyon TEU artacak

KSO Başkanı Zeytinoğlu, 2024 yılı Kocaeli ihracat verilerini değerlendirdi

İstanbul ilk sırada!

Kırklareli ihracatta geriledi!

Otomotiv pazarı canlılığını sürdürecek

İhracat şampiyonu Konyalı sanayicilere Başkan Altay'dan tebrik

"Planlı tarım dönemi başlıyor, Edirne pilot bölge olabilir”

Gıda fiyatları enflasyonla mücadeleyi destekliyor

Yemek kartlarında SGK limiti kalktı

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 17 15 0 2 29 47
2.Fenerbahçe 17 12 2 3 26 39
3.Samsunspor 17 10 4 3 13 33
4.Eyüpspor 18 8 4 6 10 30
5.Göztepe 17 8 5 4 9 28
6.Beşiktaş 17 7 4 6 7 27
7.İstanbul Başakşehir 17 7 5 5 5 26
8.Gazişehir Gaziantep 17 6 7 4 -2 22
9.Kasımpaşa 17 4 4 9 -1 21
10.Alanyaspor 17 5 6 6 -2 21
11.Rizespor 17 6 8 3 -9 21
12.Antalyaspor 17 6 8 3 -11 21
13.Konyaspor 17 5 7 5 -6 20
14.Trabzonspor 17 4 6 7 1 19
15.Sivasspor 17 5 8 4 -7 19
16.Kayserispor 17 3 7 7 -16 16
17.Bodrum FK 17 4 10 3 -10 15
18.Hatayspor 17 1 10 6 -14 9
19.Adana Demirspor 17 2 13 2 -22 5
1.Galatasaray 17 15 0 2 29 47
2.Fenerbahçe 17 12 2 3 26 39
3.Samsunspor 17 10 4 3 13 33
4.Eyüpspor 18 8 4 6 10 30
5.Göztepe 17 8 5 4 9 28
6.Beşiktaş 17 7 4 6 7 27
7.İstanbul Başakşehir 17 7 5 5 5 26
8.Gazişehir Gaziantep 17 6 7 4 -2 22
9.Kasımpaşa 17 4 4 9 -1 21
10.Alanyaspor 17 5 6 6 -2 21
11.Rizespor 17 6 8 3 -9 21
12.Antalyaspor 17 6 8 3 -11 21
13.Konyaspor 17 5 7 5 -6 20
14.Trabzonspor 17 4 6 7 1 19
15.Sivasspor 17 5 8 4 -7 19
16.Kayserispor 17 3 7 7 -16 16
17.Bodrum FK 17 4 10 3 -10 15
18.Hatayspor 17 1 10 6 -14 9
19.Adana Demirspor 17 2 13 2 -22 5